PCMag.com Latest Articles

Translate

Web radio

lørdag 10. mars 2012

WILSON 801240 SIGNAL BOOST PRO AMPLIFIER KIT

Homebrew 3G nett boost


Jeg kjøpte nettopp en smart sak fra USA.
                               
                                                                


 Jeg ønsker å vise dere denne i bruk.


  



   


Planen min var å få raskere nettverk fra USB Dongle fra Telenor.

I dag har jeg brukt en løsning som jeg synes forbedrer hastigheten og stabiliteten til nettverket.


Denne "klemmen" kjøpte jeg på nettet. Og bruker denne til å få sterkere signal.

Deretter kjøpte jeg en ruter for mobilt bredbånd dongler.

Dovado 4GR tar dongler for mobilt bredbånd i fronten.
Se video av denne ruteren 



Videre kjøpte jeg en mobil antenne fra Clas Olson (Yagi). Antenne min er ikke lengre hos Clas Ohlson, men et tilsvarede produkt er her:

Retningsantenne for 3G/4G modem LDPA-044+ADPT-026





Min antenne kostet 90 kr og lå i en salgskurv.

Tilslutt kjøpte jeg 5 meter forlengelses ledning for USB.


Dette er ikke helt lik min, men tilsvarende. Lengde 5 meter.

Og nå til det merkligste, 1 stk kurv for å ha over mat .Denne kjøpt på Biltema.(se bilde nedenfor)
Denne ønsket jeg å bruke som "parabol" for USB pluggen til Telenor.

Etter å ha sett en del videoer på youtube fant jeg ut at signalet og hastigheten ble økt ved å legge modemet (USB donglen) i en kasserolle.Jeg lo svært mye da jeg så denne videoen.

Men alt må jo prøves og utrolig nok virket dette. Prøv selv.

Legg USB modemet i en kasserolle ved å beenytte en forlenget ledning for usb, du vil se at nettet blir noe raskere.

Jeg skal vise leserne dette.Det er flere videoer på dette men legger ut noen.












Men jeg ville ha en "buet" kurv derfor kjøpte jeg denne



Jeg tok ut håndtaket på kurven og laget et firkantet hull i denne kurven.

Så tok jeg hun kontakten på forlengelsesledningen og limte denne sammen inn i kurven.
Dermed fikk jeg en "parabol" med en hun usb i midten.

Jeg forsøkte nå dette. Ved å sette Telenors usb dongle i midten. Og jeg fikk en høyere nedlastning.

Nettet falt ikke ut så ofte heller.



Mitt anlegg ble derfor satt sammen med de ulike delene.


Klemmen kan kjøpes på ebay. 

Siden klemmen ikke passet helt, tok jeg en gummifot av et gammelt pc kabinett.Og satt denne mellom klemmen, slik at jeg fikk godt press på USB donglen.

Dette satt som støpt.

Parabolen har jeg innen i huset, mens yagi antennen er ute på veggen.
Dette for å få et godt signal.

Når jeg koblet til Dovado ruteren merket jeg at det med passord osv for Telenor var en saga blott.
Ruteren gir trådløst signal fra usb donglen til Telenor i hele huset på Wifi.


Det siste jeg nå skal gjøre er å sette opp

WILSON 801240 SIGNAL BOOST PRO AMPLIFIER KIT


Jeg håper at dette gan gi meg samme resultat som er vist i videoen ovenfor.


Anlegget jeg laget til fungerer kjempe flott. Tidligere falt nettet ut og var svært ustabilt. Jeg opplevet at nedlastninger ble brutt og hastigheten var lav.

I dag faller aldri nettet ut. Og jeg har mye raskere nedlastninger en tidligere.

Se dette anlegget også, med stor parabol.


               





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

RollingStone.com: Music News

My Soundcloud


My Youtube channel